dimarts, 30 d’octubre del 2012

DIUMENGE 28 OCTUBRE: SANT JOAN DE MEDIONA

L'Ivan , Kiko i Ramon , ens disposem a afrontar una jornada divertida ; ja que el recorregut el tenim bastant apamat .

Sortim d'Òdena per l'aerodrom , una mica de carretera fins la Pobla on travesem per la font de Can Solá , pujant pel Tio Nelo i fins la Torre de Claramunt . Ès aquí on comença el divertiment ; ja que en l'anterior sortida , vem experimentar per varis corriols , amb èxit ; així que la diversió está assegurada . Pels que ja sou coneixedors de les escales d'Espoia , he de dir que ja han estat aconseguides ( al 3º intent ) UAO !!!!! . 

Per la llargada del recorregut , a vegades dubtem per quin camí em d'agafar ; però ens en sortim prou bé . També cal dir que no cal que agafem el cistell , ja que tots els boletaires que trobem , el porten buit .

Esmorzar econòmic , amb F1 per la tele i triomf de Lorenzo i Marquez en motos ; no es pot demanar mes .

La tornada la fem pel camí original per que l'Ivan ( que no ho ha fet mai ) tingui clar per on s'ha d'anar ; però ... s'ha ajuntat amb un parell que ... ... ... , no ens en podem estar . Així que si mai hi vas sol , t'hauràs d'espavilar , jajaja .

Ja sens comença a fer una mica tart , així que quant arribem a la Pobla , enfilem carretera , que ja en tenim prou de cabrioles .

Avui marxem amb un bon regust i 55 km. a l'esquena .

               

DISSABTE 27 OCTUBRE: ST PERE RIUDEBITLLES (CARRETERA)

Otro sábado en el cual Eulogio y yo nos reunimos con los demás integrantes del 53-onze para realizar otra jornada de bici de carretera,a las 8 .15 delante de la Ford ya nos estaban esperando a los que bajábamos de Odena ya que con la oscuridad que había todavía decidimos la semana anterior retrasar la salida 15 minutos.Una vez ya estamos todos se propone ir hacia la zona de Vilafranca para no cruzarnos con la cicloturista de la Monserratina asi que se decide ir a Sant Pere de Riudebitlles.

Comenzamos toda la tropa(Fredi,Joni,Isidre ,Jose Guillen;Rojas,Cabrerizo;Jordi Romero , Isaac,Jaume;Carlos Castro,Pepe,Ezequiel,Esteban,Ferran,Israel yToni Fontana) a subir a La Portella donde ya se nota que la jornada va a ir a dos o tres velocidades ya que hay algunos que aunque se esté a final de temporada van como motos(que fieras) ya que imponen un ritmo en el cual decido no entrar de momento, cuando llegamos a las Cuatro Carreteras se espera para reagrupar para ir hacia La Llacuna donde ya se baja el ritmo, pienso yo que el resto será así a un ritmo suave (si,si) pasamos La Llacuna,s ubimos hacia La Serra, hala otro apretón. Al principio todavía medio bien pero sobre la mitad del puerto, otra marcha mas cuando llegamos arriba a varios nos faltaba la respiración, menos mal que al esperar al grupo que no quiso entrar en la batalla nos recuperamos. Al descender La Serra por la otra vertiente y al llegar al cruce nos desviamos hacia las Casas de Can Pardo donde Israel tiene una avería en el desviador de plato y tiene que hacer el resto de la jornada con el plato pequeño. Pasamos por San Joan de Mediona ,San Pere Sacarrera ,San Quinti de Mediona y Sant Pere donde paramos a almorzar en La Braseria.

A la hora de volver y por las condiciones del tiempo regresamos por donde hemos venido hasta San Joan de Mediona que nos desviamos por Las Rofes para llegar a La Llacuna, ya después la ruta normal, Cuatro Carreteras y Montbui (barrio)donde paramos a tomar un refresco y esperar a ver si llega la cicloturista de la Monserratina ,pero cuando vemos llegar a los corredores que decepción, si solo contamos 12 o13 participantes, espero que fueran la cola de la prueba si no que fracaso. Ya después del refresco cada uno se dirigió hacia su casa después de una jornada en la que hicimos sobre los 100 kmts.

dilluns, 22 d’octubre del 2012

DISSABTE 20 OCTUBRE: CALLÚS (CARRETERA)

Como cada sábado quedamos a las 7.45 Eulogio y yo en el Novo para tomar un café antes de reunirnos con los integrantes del 53-onze a las 8 delante de la Ford(Fredi,Albert,Jony,Esteban, Jaume,Ferran,Jordi Romero,Juan Carlos,Juan Cabrerizo)también un integrante del E.C.O. ,Isaac Riera otro del Eddy Mur Osweider y también Jose Guillen .Como el dia esta de esa manera que parece que nos podemos volver a mojar como hace tres semanas la mayoría ha estado viendo el tiempo en Tv3 y parece que la opción más lógica para no mojarnos es ir dirección Manresa así que por mayoría toca Callús. Nos ponemos en marcha en dirección Jorba y nada más salir se nota que el día va a ser movidito por que se pone un ritmo bastante alegre, al pasar Jorba todavía se sube más el nivel y llegamos a Copons a un ritmo que ya nadie hablaba, después de Copons en dirección Veciana ya se calma un poco la marcha (menos mal porque si no alguno seguro que se apajara) . Llegamos a Calaf ya bastante más relajados y vamos hacia La Fonollosa, en lo alto del puerto hacemos una parada donde se separa el grupo, Eulogio, Joni y Jordi deciden ir par San Joan de Vilatorrada y asi pedir los bocadillos en Callús y los demás hacemos otro puerto hacia Castelltallat donde después de coronar se hace un descenso en el cual Jose Guillen y Esteban se nos van un poco del grupo (madre de Dios como bajan)y al final nos espera el almuerzo en Callús . Después del almuerzo volvemos a la marcha y volvemos por Manresa , Salelles, San Salvador de Guardiola, Odena y bajamos a Igualada a tomar el refresco del fin de la jornada ya que habíamos llegado a las 13.15 ,ya después de la charla y el refresco cada uno marcha para su casa donde nos ha salido una jornada con110 kmts y una media de 26.3 (nada mal para la altura de la temporada que estamos).

DIUMENGE 14 OCTUBRE: ARGENÇOLA

Ens trobem a les 8.15 a can roca el Comaposada, Kiko, Jero, Alex, Artur i jo ( Jaume Tort) Sortim de can roca direcció cap a l’esplet, d’allà agafem la pista per ara cap a Jorba, agafem rumb cap a pujar el pla del magre! Un cop arribat tots a dalt seguint direcció clariana, passant per la pista del cementiri de clariana i seguint fins Argençola. Arriben a Argençola i fem una parada per esmorzar! El sr Kiko ens convida a la beguda ja que es el seu aniversari ( Moltes Felicitats) !!!!! El sr Jero en convida a uns xupitos ja que aquella setmana havia sigut el Sant! ( Moltes Felicitats)!! En acabar agafem les bici i continuem seguint el Josep Maria que sap un Camí de tornada que passa per altre banda per on hem arribat, per després enllaçar a la pista principal de sota l’autovia ( Jorba) trenquem per anar rumb a la fou, continuat passant per can cansalada fins arribar al Moli blanc! D’allà agafem la carretera fins Igualada! I alguns continuen fins arribar a Òdena! Fem un total de 48km Aprox. Per els de Òdena uns 52 km

.

DISSABTE 13 OCTUBRE: PONS (CARRETERA)

Quedamos Eulogio y yo en El Novo para tomar un café antes de reunirnos con los demás integrantes del 53-onze a las 8 de la mañana delante de la Ford(Fredi, Albert, Isaac, Jonhatan, Fuentes ,Jordi Romero, Isidre, Ferran, Pep, Esteban y Llorenç).Iniciamos la marcha hacia Calaf y al llegar a Copons (Pshhhhh)un servidor pincha ,paramos a arreglarlo y al hinchar la otra recamara nos quedamos sin el obus de la valvula, hala otra recamara(menos mal que me prestaron una).Reanudamos la marcha y empezamos a poner un poco de ritmo para ver si recuperamos el tiempo perdido, al llegar a Calaf el grupo se había diseminado un poco pero en las rectas de Torá nos reagrupemos y se puso un ritmo que costaba de seguir, pasamos Biosca y Sanauja y 5 kmts antes de llegar a Pons(pshhhh),me cachis otro pinchazo ,hala otra vez a repararlo y me tuvieron que dejar otra recamara pero al observar la cubierta nos damos cuenta que tenía un cristal así que lo sacamos y para delante que el almuerzo se está haciendo de esperar demasiado hoy, llegamos a Pons y paramos a almorzar en el restaurante El Chalet .El almuerzo fue muy rápido de servir ,todo muy bien si no fuera porque la camarera parece ser que no había tenido una buena noche ya que no tenía ganas de mucha broma así que terminamos de almorzar y nos fuimos . Al salir del restaurante nos hicimos las fotos de rigor y a pedalear, regresamos por el mismo sitio pero al llegar a Prats de Rei nos desviamos hacia las Maioles, he de decir para los amigos ciclistas que tengan cuidado al descender por las Maioles ya que han puesto un asfalto nuevo pero han dejado mucha gravilla. A las 13.30 llegamos a Igualada con 130 kmts y 29.1 de media (nada mal)ya solo queda refresco, charla y después para casa, la semana que viene más que cada vez tengo más ganas de que llegue el sábado.


DIUMENGE 7 OCTUBRE: VINYA NOVA

El diumenge 7 ens vam reunir una bona colla: Ramon, Jaume Xaus, Josep Maria, Kiko, Ivan, Jero, Alex i jo (Artur), una bona colla, disposats a passar un bon matí. Mirem la sortida del GP del Japó de F1 a través del mòbil del Josep Maria, i veiem com s'acaba la cursa per Alonso abans de la primera curva! Després de comentar la jugada enfilem el corriol de la Telefònica per arribar a Maians. El Josep Mª va sense desviador de plats i ens sorprèn a tots fent-lo sencer en plat mitjà i sense posar un peu enlloc! Quin crack quan les circumstàncies l'obliguen a apretar!! jeje. Un cop allà anem cap a la guàrdia i d'alla a l'Hotel del Bruc fent una mica de carretera. Després arribem a El Bruc (de dalt) agafant un corriol de baixada molt xulo i que cada cop es feia més estret. A partir d'aquí no ens queda gaire per arribar a la Vinya Nova, però no sabem el cami exacte i ens passem una estona donant voltes. Pel camí trobem un munt d'excursionistes, ja que avui fan una caminada popular. Després d'haver esmorzat decidim arribar fins a can Massana. Ens espera per davant un munt de pujada, primer per camí i al final per senders més estrets. Tot i que hem d'apretar les dents aviat anem guanyant altura i per fi arribem a Can Massana. Paradeta per reagrupar-nos i de camí cap a Sant Pau de la Guàrdia altre cop. Desfem també el corriol de la Telefònica i per acabar de rematar-ho fem els últims km de l'Anbaso d'aquest any, entretenint-nos una mica en la baixada de l'última casa abans de la meta (fa respecte eh!) però al final hi passem quasi tots. Arribem a Òdena amb uns 52 km i més de 1000 metres de desnivell positiu!

dilluns, 8 d’octubre del 2012

DISSABTE 6 OCTUBRE: ST MARTI SARROCA (CARRETERA)

Salimos de Odena Eulogio y yo Kiko para encontrarnos con los 53-11 como siempre en la Ford de Igualada Isidro, Jony, Marceli, Jaume, Toni, Israel, Pep, Fredi, Albert Feip, Jordi Romero, Juan Carlos y Juan Cabrerizo. Tomamos  dirección La Llacuna por la Portella y Santa Maria de Miralles, al pasar La Llacuna viene la primera y única batallita de la mañana , se sube La Serra a un ritmo demoledor y como hoy con la bici que le he comprado al Toni Mendez y he aligerado bastante peso entro en la guerra a ver sensaciones ,la verdad mucho mejor de lo que esperaba llego con el grupo hasta arriba. Una vez arriba reunión de grupo para hacer el descenso hasta San Marti Sarroca donde a la altura del cruce de Torrelles pincha Jaume y estando allí una mujer nos pide ayuda que no le enciende el coche , todos miramos al Toni Fontana (mecánico) como no se ofrece y empujando el coche se lo ponemos en marcha así que con la buena acción del día nos vamos a almorzar al restaurante Cal la Katy de San Marti.


Después del almuerzo y el momento foto toca regreso pero para alargar un poco  vamos hacia Pontons por Torrelles de Foix y poco antes de Pontons nos desviamos hacia una pista asfaltada que nos lleva al Pla de Manlleu, después vamos a los Ranchos de Bonany donde nos desviamos hacia Pontons y poco antes otra pista que nos lleva a lo alto de la Serra esperamos al resto del grupo y volvemos a Igualada por La Llacuna y La Portella, al llegar a Santa Margarita de Montbui ,charla y refresco que después de 114 kmts y un día esplendido (nada que ver con la semana anterior)ya nos lo hemos ganado.



Mecion especial para Sergio Trujillo y Pepe que el jueves pasado que fue mi cumpleaños después de una vuelta en bici me tenían preparada una sorpresa ,una tarta de chocolate que como no, nos la comimos allí mismo(gracias pollos)

DISSABTE 29 SETEMBRE: LA GRAN HUIDA (CARRETERA)

7.30 de la mañana espero al Eulogio y como veo que no aparece voy a buscarlo a su casa, ni rastro de el así que empiezo a dar vueltas por Odena para ver si viene. Son las 7.55, ya no espero mas así que empiezo a coger carretera de Igualada cuando escucho un grito llamándome, Eulogio que aparece al final después de pensárselo mucho ya que como estaba el cielo amenazador no sabía si salir o no, al final fue que sí .

A las 8 nos reunimos  en la Ford de Igualada con cuatro integrantes del 53-11 Fredi, Albert Felip, Marceli  y Ferran Lara somos los únicos seis valientes que no nos ha importado las amenazas de lluvia, mirando el cielo decidimos que  lo mejor es ir dirección Cervera así que para La Panadella .Cogemos un muy buen ritmo gracias al pedaleo alegre del grupo, a la altura de Santa Maria del Camí  llama por teléfono un integrante del grupo 53-11 y del e.c.o.(Jordi Romero) que venía a almorzar con la furgoneta ,pobre de nosotros porque no le llamaríamos para almorzar, decidimos hacer la salida non stop para ver si nos librábamos de la lluvia siempre pendiente del radar que llevaba Albert Felip en el móvil. Llegamos a La Panadella y como se ve bien el cielo a Cervera, una vez llegamos allí ya empiezan las dudas ,media vuelta y al llegar a San Antoli vamos hacia Talavera que se ve mejor antes de llegar a Rauric vemos una pista asfaltada por los molinos no sabíamos dónde va pero nosotros  pa allá (error) dos kmts y media vuelta se acaba el asfalto, llegamos a Santa Coloma y de momento todo bien hasta que después de Aguiló ya nos empiezan a caer las primeras gotas ,a partir de entonces fue un no parar de agua hasta llegar a casa ,creo que pillemos en ese rato el agua que no pillemos antes ya cuando pedaleabas al hacer fuerza la zapatilla parecía que sobresalía agua por los tobillos(je,je,je).

Bueno lo mejor del día fue que después de un pésimo tiempo hicimos una vuelta de casi 100kmts y mejor eso que no hacer nada a pesar del agua.

divendres, 5 d’octubre del 2012

LA SELÉNIKA 2012

El diumenge vaig participar a la Selènika 2012, reprenc les cròniques que tenia una mica oblidades després de les lesions del estiu.
Suposo que molts de vosaltres ja la coneixereu, però aquí teniu les dades:
94 km.
2.456 m. desnivell positiu acumulat.
42 km. pujant, 13 km. de plà, 40 km. de baixada.
1.380 inscrits.
Surt de Navarcles i transcorre per St. Fruitós, Talamanca, Mura, Granera, St. Lloreç Savall, Gallifa, Castellterçol, Castellcir, Monistrol de Calders i torna a Navarcles.
El pas pel Moncau ofereix paisatges preciosos, que com sempre sols disfrutes en un flash girant una mica el cap.
Pensàvem que seria molt dura pel fang, però al no ploure en tota la nit el terreny encara estava practicable. El problema es que estava tou i la bici no radava bé amb lo qual es feia interminable.
Després de la pujada de 18 km. des de Sant Llorenç Savall fins al Coll de les Pedres,  vaig tenir algunes rampes, afluixant una mica. La pujada vàren carregar ja molt les cames i ens quedava encara molta tralla per devant. En algún tram més humit la cadena es bloquejava però ho vaig poder solventar. Organització, ruta, marques, avituallaments, tot molt bé.
Vaig fer el recorregut en 6h. 22m. acabant el 346 de la general. Guanyadors 1) Israel Nuñez  2) Roger Argelaguer 3) Carles Valls 4) Ramón Carreras, ho van fer entre 4,15 i 4,30 h.!!

Fins aviat i records,

dilluns, 1 d’octubre del 2012

DIUMENGE 30 SETEMBRE: LA LLACUNA

8'15 ens trobem a Montbui l'Ivan , Kiko, Ramon, Jero, Alex i JM. ; que , només arribar se n'adona que té la roda del davant punxada ; l'averia és la base de la vàlvula .
8'30 arranquem en paral·lel al riu Anoia per rec on ja tenim els primers problemes amb el fang , encara que no ens dura massa . Pugem per la font Trobada fins a Montbui Poble . Anem a un ritme tranquil tot fent-la petar . Pensàvem que per la zona de Mirallles el camí ens donaria problemes per l'aigua caiguda ; però no ha estat així . Arribem a la Llacuna on ens esplaiem amb un bon esmorzar .
Per la tornada decidim passar pel mateix lloc . Ja , aprop de Montbui , el JM. te problemes amb el desviador dels plats ; reparem i tots cap a casa ; passant primer pel rentador ; avui obligatori . 
Surten 50 pels d'Òdena i 45 pels d'Igualada .


DIUMENGE 23 SETEMBRE: PLA DE RUBIÓ

Ens trobem a les 8 del matí a la plaça de l’Ajuntament d’Òdena en Kiko, Jaume, Ivan i Josep M. per anar a esmorzar al Pla de Rubió. La plaça ja està en moviment per la segona edició de la fira de la vinyala, fins i tot ja hi ha cargols. Sense perdre massa temps emprenem el camí de “la resbaladera” en direcció a les Casetes de l’Enric i, poc abans d’arribar-hi ens trobem un tros de camí llaurat i amb un munt de filferro de tanca entortolligat en mig, amb tanta mala llet que a en Jaume li va ben just de no caure. Decidim fer unes fotografies per enviar-les a l’Ajuntament. Continuem per Can Sabaté per desviar-nos cap a la serra de les Maioles i agafar la carretera de baixada fins al Km11 per continuar el camí fins a St. Pere d’Ardesa. Foto de rigor i baixar cap el Pla de Rubió a esmorzar amb els “moteros”. Després continuem fins a l’estany de Jorba sense passar pel corriol, sinó que pugem una mica més amunt i baixem per una trialera “made in Ramon”, llàstima que no venia. Des de Jorba agafem el camí de St. Jaume passant pel costat de la compactadora d’escombraries i fins a enllaçar cap a l’Estadi Atlètic, que encara arribaven corredors. Pugem des del barri de Fàtima cap els Set Camins, Les Comes, Can Roca i cap a Òdena de nou. La fira ara sí que és plena de gom a gom i, dels cargols, ni rastre! Donem per finalitzada la sortida amb uns 35Km de recorregut i uns 500m de desnivell positiu acumulat.