dijous, 12 de juny del 2014

DISSABTE 7 JUNY: VILAFRANCA (CARRETERA)

Amb un dia que comença a albirar-se amb un Sol radiant ens concentrem a les 8 h a la rotonda de la Masia en Jaume Xaus, en Jero i en David Rubio amb la intenció de fer una volta d’uns 100 km. Anem, per tant, direcció la Pobla perquè el nostre destí es arribar ben aviat a Vilafranca del Penedès on farem la parada.  Passats la Pobla, enfilem per damunt de Capellades buscant el coll de  Mata. A dalt ens reagrupem tots 3 i ens llancem veloços cap a  la plana del Penedès. A Vilafranca fem un petit esmorzar en el lloc habitual perquè sabem que algun dolç cau, com així va ser. Ens posem en marxa aviat perquè la calor es nota i ens dirigim a Sant Martí Sarroca. El vent ens toca de cara i això motiva al Jero a posar-se davant que,  amb sorpresa, veu que les seves pulsacions  no es disparen (crec que aquell pulsòmetre que s’ha comprat està trucat) Arribem a la cruïlla per agafar camí de la Serra i ja cadascú es posa en ordre: en Jaume marca el ritme, jo anclat al seu costat esbufegant i en Jero en terreny de ningú, bé amb el seu pulsòmetre impertorbable. A dalt en Jaume i jo ens fem un selfish tot esperant en Jero que, finalment, agafa la capdavantera i tira en direcció a la Llacuna. Allà esperem en Jaume que amb la tonteria s’havia deixat les ulleres ves a saber on del port i que acaba tenint un ensurt i molta sort perquè en la baixada un cotxe que pujava se li va menjar el carril havent en Jaume de sortejar-lo encara no sap com. I tot per un coi d’ulleres barates! (que entenc d’això) Tombem a la dreta a les 4 carreteres i amb vent en contra nostre anem en fila amb en Jero de capità fins que en Jaume, que ens havia menjat el cap, ens fa girar cap a ... la Tossa! Amb més de 90 km a les cames, un Sol abrasador i l’aigua calenta o sense, no menys ens mereixíem una bona cervesa. I així fou, en Jaume va pagar una ronda deixant-nos amb un bon gust de boca la pujada, sobretot en Jero, el qual es va desvirgar!  En Jaume i en Jero van tornar a Òdena per la ronda mentre jo vaig fer-ho per Montbui amb un resultat de 104 km i 23.7 km/ h de mitjana (Tossa inclosa)