dimarts, 24 de març del 2015

DIUMENGE 15 MARÇ: MEDIONA

L’últim diumenge, dia 15, ens vem trobar el Ramon i jo per bicicletejar una estona direcció a Mediona. Ens vem trobar a La Masia cap a tres quarts de nou i de seguida ens vem posar a per feina, que la sortida prometia molts quilòmetres.  Sense voler evitar passar-ho bé, aviat deixem la pista a Can Titó per fer els corriols del Cola Cao. Després tornem a camí ample, pugem els dipòsits i baixem direcció al castell de la Pobla, fins a trobar el trencall. Seguim fent corriols de baixada prou entretinguts amb algun que altre ensurt. Fins a tornar a agafar pista per fer via cap a Vilanova d’Espoia. Ja hi ha llocs on podem veure les restes de la gran calamarsada del dissabte que per sort no va arribar a Igualada ni a Òdena. Continuem pedalant i en els últims quilòmetres abans de Mediona la quantitat de gel que hi ha al terra fa que sembli que ha nevat i tot. Ens aturem un moment a fer un parell de fotos i agafem la última baixada fins a Mediona on esmorzem sense entretindre’ns al bar de costat del camp de futbol.

Sortim altre cop decidits a anar per feina que son quarts de dotze i ens quedem bastants quilòmetres de tornada.  La nostra intenció d’anar ràpid s’arruïna al primer quilòmetre: la pujada que agafem per un camí diferent del que hem fet per arribar esta enfangadíssima de tot el desgel i de seguida se’ns quedem les bicis arrebossades i amb les rodes bloquejades. Toca baixar i empènyer la bici tota la pujada. Un cop a dalt fem un tros de camí on també es fa molt difícil avançar i encara tardem una estona a trobar terreny agradable per pedalar. Ens toca fer una llarguíssima pujada, aquest cop plena de pedra, que ens deixa esgotats. Per sort ja hem fet el més dur. Creuem Vilanova d’Espoia altre cop i baixem cap a La Torre per un camí molt entretingut. Ja anem per feina pel corriol que baixa des del Xaró cap a la carretera de la Pobla.  Un cop allà tirem per la carretera vella de la Pobla i després fem camí fins a Vilanova i La Masia on ens despedim.  Només queda l’últim apretón fins a Òdena. Ens surten un total de 53 km i +1005 m de desnivell.