dimarts, 8 de març del 2011

DIUMENGE 6 MARÇ: VALLFOGONA RIUCORB

Avui diumenge 6 de març tornem a realitzar una sortida externa i conjunta amb la colla betetera de Lleida. Aquest cop partim d’aquí cap a Vallfogona de Riucorb en Ramon Tapioles, JM Comaposada, David Rubio , Rafa Urrutia i Toni Agüera.  Quan arribem  al destí, ens trobem amb un ambient molt gèlid que ens esperona a posar-nos en marxa sense prendre un cafè abans, malgrat els retrets d’alguns. La ruta està plantejada per fer descens per una sèrie de corriols   distribuïts per la zona i que enllaçats donen una volta circular. Tanmateix, per cada descens cal la prèvia ascensió pels turons de la zona amb la qual cosa seran 5 pujades i els seus 5 respectius descensos, un autèntic perfil trencacames. Comencem la primera costa passant pel poble nudista de Fonoll que arrenca de nou alguns comentaris sobre el cafè  pendent, però amb un to més sarcàstic sobre la manera de servir-los atenent a la peculiaritat del lloc. Unes bromes que s’aniran repetint en el curs del trajecte. Assolim el cim amb la suor ja corrent front avall i agafem la primera sèrie de corriols de baixada. Una passada! Baixada ràpida per bosc,  traçat ferm , sortejant arbres ( excepte una branca que tots ens mengem, però sense lamentar res) i alguna pendent més o menys abrupte, perfectament transitable. Un cop arribats a baix la vall, tornar a pujar pel turó corresponent i tornem-hi! Ens anem repartint i col·locant en les baixades: al davant alguns del grup de Lleida , entre ells el guia; després en Ramon,que sempre en volia més i no se li resistia res; en Josep Maria baixant segur i amb més precaució; en Toni que baixava igual que pujava, disparat; en Rafa , molt ofegat en la pujada es defenia bé baixant;  jo, seguint l’estela i amb bones cames per les pujades; i darrere altres de Lleida més reticents a tanta baixada i que no dubtaven en posar el peu a terra o deixar passar  primer la bici i després ells. Al fons de la vall i quan ens reagrupàvem era normal escoltar: “ els frens treuen fum” o “jo m’he menjat un  pi allà darrere“ Finalment, retornem exhausts al punt de sortida després de tot un matí i una mica més pujant i baixant per la zona i sense cap greu accident. Només destacar, una sortida de roda arreglada a temps, un trencament de cadena solucionat ràpid, una punxada reparada amb traça i una trompada per vinclament de la bicicleta sense cap víctima . Fitxa: 36 km. i uns 1200m de desnivell de pujada i els mateixos de baixada.