dilluns, 12 de març del 2012

OPEN BTT EL VENDRELL

Una pedalada que no em volia perdre aquest any era la primera Open BTT Tour del 2012, s’ajuntaven les ganes de fer una primera cursa amb el bon record que em va deixar la de l’any passat. Aquest any però l’únic participant del ECO he estat jo (Jaume Xaus) ja que el Kiko, que també hi volia anar, a ultima hora  no va poder anar-hi.
Vaig arribar a la zona de sortida 40 minuts abans i ja em va sorprendre la quantitat de gent que feien cues per recollir el dorsal o recollir el Maillot de soci del Open BTT Tour. L’ambient era de gran pedalada amb gent de tots els nivells, edats, sexe i procedència.
Recollit el dorsal vaig donar una volta a veure la sortida dels petits i ja em vaig situar al arc de sortida per estar ben situat i evitar trobar masses embussos  als primers kilòmetres.
La sortida es fa amb retard degut a la quantitat de gent que arribant tard s’havia situat per davant del arc de sortida a veure si col·lava. Es fa la sortida neutralitzada pel poble i veig masses bikers que es pugen a les voreres per avançar posicions posant-se en perill ells i als vianants.  Ja sortint del Vendrell la cosa s’estira i jo vaig agafant el meu ritme de creuer en aquest primer sector hi ha bona pista i vaig fent avançaments. Ja ven aviat comencen les primeres pujades amb algun tros de corriols i pujant, pujant arribem al primer avituallament situat a Albinyana on aprofito per refrescar-me una mica, ja que el dia es assolellat i calorós.
A partir d’aquest punt comença la pujada a la serra de Bonastre que es fa dura pel camí amb molta pedreta i bastant trencacames amb algun corriol pel mig  que  et distreu una mica, en aquest punt veig algú per davant que després de menjar-se una barreta tira el envàs al terra, cosa que s’hauria de fer.
Ja a dalt de la carena hi ha un tram llarg i planer que es fa dur al ser tot empedrat i ser una constant tremolor que et deixa els dits adormits, això si les vistes son espectaculars a una banda la costa i el mar i a l’altre el poble de bonastre i la serra.
Deixant el pla comencem el descens a Creixell per múltiples corriols entre boscos, molt rapits i molt trenca cames pel continu pujar i baixar fins arribar al lateral de l’autopista que anem seguint direcció ja de tornada al Vendrell. En aquest tram es on trobem varis pujades verticals amb pedra solta que et fan baixar de la bici si o si. Ja portant uns 40 km  i amb les cames demanant un descans ens trobem amb un nou tram de pujada per les rodalies d’un zona de de pícnic molt trencador per l’esforç acumulat i veig gent que se li fa molt costa amunt. A partir d’aquí baixada per uns corriols , alguna pujada mes i ja enfilem un últim camí que ens porta directes a la zona d’arribada.
En resum una pedalada bastant exigent per ser la primera de l’any , però amb un circuit molt variat on hi ha hagut de tot i força. El resultat després dels 46 Km ben llargs ha estat la posició 159 de 443 amb un temps de 3h.

Deporte
Ciclismo, montaña
Hora de inicio
04-mar-2012 10:06
Distancia
46.30 km
Duración
2h:57m:15s
Velocidad Prom
15.7 km/h
Velocidad Máx
44.8 km/h
Calorías
2047 kcal
Altitud
84 m / 439 m
Elevación
1191 m ↑ / 1216 m ↓