dimecres, 19 de març del 2014

XALLENGE ST JOAN DE MEDIONA (16 MARÇ 2014)

Aquest passat diumenge vam córrer la primera prova de la Xallenger 2014 Penedés-Garraf-Anoia, concretament a la població de St. Joan de Mediona.

L’equip Òdena-Tomàs Bellés, ens vam desplaçar per tal de participar-hi amb els següents corredors. Marta Viladoms, Bernat Cañellas, Josep Enric Farriol, Enric Vidal, David Lumbreras, Jero Alonso i jo mateix, Raül Rubio.

A les 9h del matí, es va donar el tret de sortida a gairebé 300 corredors segons l’organització. Sortíem de la zona esportiva del poble, fent uns primers quilòmetres per asfalt, pujant a la part del cementiri, per després baixar per la carretera i ja de seguida ficar-nos per camí de pista.

Vaig fer una bona sortida, aguantant durant una estona el cap de cursa. Arribades les primeres rampes més dures, és va començar a tensar una mica la cosa, jo vaig aguantar tant com vaig poder, però el ritme augmentava per moments. Després de trencar-se el cap de cursa, em vaig veure tirant d’un segon grup d’unes 6 unitats junt amb el Bernat, em veia amb força, així que sense pensar-ho gaire, feia petites tensades, per tal d’intentar trencar una mica el grup! Per moments em trobava sol, però de seguida tornaven a enllaçar amb mi. Sense quedar-se ningú, vam aguantar fins al quilòmetre 25 més o menys, estava en lloc la setena plaça de la general i la tercera de la categoria M30, però un petit contratemps ens va deixar a Bernat i a mi despenjats del grup a falta d’uns 6 quilòmetres per meta. Arribaven zones tècniques i ràpides, i si no enganxaves cua, ja era pràcticament impossible lluitar per la tercera posició. En Bernat i jo vam posar el nostre ritme, almenys per intentar no ser atrapats per darrera. Últims dos quilòmetres, portàvem un petit marge de segons amb el Salvador Rigol, que venia molt fort per darrera, a més, teníem al Ramon Carreras just al davant, que també s’havia despenjat del grup, vaig fer una última tensada per intentar agafar al Ramon, però va ser sense èxit. Al final 12è de la general i 7è M30.

Per finalitzar, em quedo amb les bones sensacions durant la cursa, i que espero que vagin a més. I felicitar a tots els corredors i corredores del Òdena-Tomàs Bellés per la cursa i el bon matí que vam passar, i no oblidar la cinquena plaça per equips, d’un total de 54.