dimecres, 1 de juny del 2011

ANOIA RACE TOUR

El dia 14 de Maig vàrem participar el Màrius i jo en la modalitat Non Stop. O sigui 130 km amb un desnivell positiu d’uns 2800 m.

Hem sortit a primera línea amb uns 75 corredors, dels quals uns 50 han acabat la Non Stop, molts es van quedar a Pujalt. Era obligat el GPS dons no hi havia altre forma de seguir la ruta.

Finalment vaig aconseguir un 2on GPS pel Màrius i tot i que ell volia seguir la ruta amb mí, finalment la vena competiva li va poder, i als 115 km. es va afegir a un grup que ens va atrapar i em vàren deixar.

Ruta per Vilanova del Camí, La Pobla de Claramunt, Camí dels Masets i a pujar cap a Can Mabres i Can Brugués, aquí la montanya ja va posar cadascu al seu lloc, jo anava una mica conservador dons quedava molta cursa per devant, el Màrius portava un bon ritme. Després Font del Ferro, seguidament per sobre del túnel del Bruc, després passem prop de La Guàrdia i pista de Castefollit. Agafem senders i pujem fins a Maians. Comença apretar el calor, passem pel pla`de Servitje i pujem als Molins arribant a dalt a un ritme fort però ja amb signes de cansament. Un detall important, els avituallaments son continus, crec que hi havien uns 10 punts, alguns d’ells amb més menjar o menys però sempre amb aigua o beguda isotònica. A partir d’aquí i ja amb uns 55 km a l’esquena, baixem pel Mas del Tronc per sender i pista i la ruta es fa llarga cap a Prats de Rei dons el terreny es bastant trencat. Després d’una pujada no molt forta però continuada arrivem a Calaf atravessant el poble pel mig. Ja es fa l’hora de dinar i els 25 km. que resten fins a Pujalt es fan interminables. Al final i veien la pujada que quedava per arribar al poble vaig entendre per que es deia Pujalt (Puig Alt!!). Allà hi havia un bon dinar i coses per picar, el Màrius havia arrivat extenuat, ja se sap els joves tiren massa al principi.Havia arrivat feia uns 20 minuts però no vem coincidir. L’Albert Balcells em va animar per atrapar-lo, vaig intentar-ho ja però la meva mecànica ja no dona prou. A la tarda hi havia molta baixada per disfrutar, una part en corriol abans de Copons que va estar molt bé, al arrivar a Igualada després del Molí Blanc encara pujaves una mica direcció la Tossa, per arrivar finalment al estadi atlètic.

En quant a organització, controls, avituallaments, tot molt bé.

En resum per a mí faltava sender, sobrava pista, per contra pràcticament no hi havia carretera. També es bastant rotllo seguir el GPS tota l’estona dons has de tenir un ull la pista i un altre al GPS durant les 8 h. del recorregut, baixant i pujant la vista continuament. Per recorreguts llargs es molt millor el llibre de ruta. Un problema greu que vaig tenir es que moltes vegades en les cruilles de camins el GPS no marcava prou bé els punts i després d’agafar la ruta equivocada havia de retrocedir i prendre de nou la correcte, perdent molt temps. En quant al paisatge i ruta a destacar els pobles i natura de l’Alta Anoia, realment espectacular en aquesta època amb tots els sembrats verds.

El Màrius va acabar el 32e. amb un temps de 7,51 h. i jo el 38e. amb 8,20 h. Fins la propera!!

Link del vídeo:

http://www.ocisport.net/ocisport.php?nom=62&competicio=anoiarace


Adjunt algunes fotos, gràcies al meu cunyat Lluis (gran biker per cert) que ens va seguir tot el dia.



Salut!