dimarts, 28 de maig del 2013

OPEN TARADELL ( 26 MAIG 2013)

A les 8:00h del matí una part de l’ Òdena-Tomàs Belles ens vam donar cita al Canaletes per sortir direcció Taradell, per tal de trobar-nos allà amb la resta de components del equip. Aquesta vegada l’escenari era a la població de Taradell, a la comarca d’Osona. Es disputava la penúltima proba del Open de Barcelona Silverback del 2013, que a més era el GP d’Osona.
L’Osona BTT Club, ens van preparar un circuit espectacular i molt variat, amb pujades curtes però explosives, corriols ràpids i tècnics, i baixades molt ràpides amb alguns llocs peraltats que les feien molt divertides. El terreny estava perfecte, les pluges de dies anteriors ho havien deixat en un estat immillorable.
Pel que va ser la meva cursa. Dos minuts més tard de donar-se el tret de sortida de les categories Elit i sub23, van donar la nostra, la de la categoria M30 que sortíem junts amb el Juniors. És va sortir molt ràpid, fent un petit bucle per estirar una mica el grup abans de ficar-nos al circuit. Encara que tenia graella de sortida, no vaig aconseguir col·locar-me bé abans d’entrar en les zones ràpides de senders, així que en la primera pujada, que a la vegada era la més llarga del circuit, em va tocar patir una mica més del compte per poder avançar posicions. De seguida podia veure als meus companys d’equip David i Enric, em treien uns metres, però havia d’intentar agafar la seva roda. El David va posar la cinquena i el vaig deixar de veure, però l’Enric encara el tenia allà. Per darrera venia molt forts el meu company d’equip  Josep Enric Farriol i l’Ivan Hidalgo del Tomàs Belles-Cannondale. Durant 3 voltes podia veure a l’Enric en zones puntuals, però cada vegada m’anava traient una mica més, vaig formar un tàndem de 3 amb el Farriol i l’Ivan, encara que el Farriol ens va treure una petita distància a principis de l’ última volta que van ser ideals per despenjar-nos. Jo seguia la roda de l’Ivan sense perdre ni un metre, el paio anava amb ganes i portava un bon ritme, fins que en un moment que el vaig veure patir en la penúltima pujada, vaig decidir aprofitar per passar-lo. Per tal de distanciar-me d’ell, vaig incrementar un punt el ritme i així poder arribar a la línea de meta tot sol.
A falta de que la federació arregli els errors de les classificacions, vaig acabar en la posició 13 de la general i el 12è de la categoria M30. Amb bones sensacions i amb ganes de la pròxima cursa, que serà diumenge 2 de Juny a la Roca del Vallès, última proba de l’Open de Barcelona 2013.
Fent un balanç de tot l’equip, surt molt positiu! Destacant la primera i segona posició a M30 de l’Albert Planes I el Jaju respectivament, la tercera de la Meritxell en Fèmines èlit i 1a de la Penèlope en Sub23. Enhorabona!!