dimarts, 1 de març del 2011

DIUMENGE 27 FEBRER: TOUS

Ens concentrem a la rotonda de Montbui en JM Comaposasda, Sergio Trujillo, David Rubio, Ramon Tapioles , Javi Ramos , Arturo  i un altre Javi , per això de què passa sempre , no en teníem cap de Javi i ara en tenim dos de cop.  Sortim més abrigats del que cal i perquè el Sol fa estona que llueix ( la setmana següent canvi d’hora, atenció)  excepte per en Ramon  que es treu roba , però augmenta  pes amb la seva nova camelback.  Bé, comencem a pedalejar i aviat ens perdem , entossudits en buscar un camí que sembla que no existeixi , encara que en Tapioles està disposat a obrir camí.  Seguim pel dret  i passem el coll del Guix, baixem a la Fou, sense rastre d’aigua, i anem al centre de Tous per esmorzar.  Com  arribem els últims, ens fan passar a la sala gran que està ocupada per un  exèrcit d’avis i àvies que , per sort , ja desfilen cap a casa, encara que alguna intenta emportar-se en Ramon . La cosa continua més o menys bé, fins que el Javi Ramos no se li acut altre cosa que demanar un te i ja perdem el poc respecte de la cambrera que dispara irònics  comentaris als qual ni el Sergio, amb algun carajillo de més e inesperat ( segons ell),  pot respondre. Marxem  i tirem a baix  per carretera per desviar-nos i començar una ascensió forta que ens  porta a la pista de ca l’Aubareda. Allà  torcem per pujar la contundent pendent de la serra de Miralles i sortir a l’altre vessant, a tocar de la Censada.  Envalentonats (i algú amb l’efecte dels xupitos en el cos) tornem a creuar la serra per la senda de ca l’Amigó per prendre el camí que condueix a la carena de la Tossa. Pugem, doncs,  per una empinada ascensió i aconseguim arribar a la Tossa.  Arribats a aquest punt , en Ramon pren les regnes i ens dirigeix per una trialera força  ràpida en descens.   Per fer el camí de tornada a Montbui  en Ramon, altre cop, ens condueix pel torrent de les Bruixes en un terreny ple de fang i bassals  d’aigua  que ens arrenca alguna rialla quan algú casi llepa o fica el peu a l’aigua.    I ja hi som a Montbui d’on anem a rentar les bicis.
Una jornada de molta exigència, però amb una  resposta de tots excel·lent. Ah! I a més   filmada per en JM Comaposada amb la seva càmera al casc. Fitxa: només destacar els 1800m de desnivell.