dimecres, 13 de juny del 2012

OPEN BTT TOUR ÒDENA 2012


El Open BTT Òdena de 2012 es impossible que deixi indiferent a ningú. Uns destacaran el magnífic circuit, molt variat i amb molt bones vistes i altres la duresa d'alguns trams que el Jordi Calzinaens va preparar. Però al final el que queda i compte es el patiment d'un sol de justícia, l'esforç de superació davant un circuit exigent i la satisfacció d’acabar el recorregut.

Eren les 9 del matí i ja feia un sol terrible que feia presagiar molta calor, ens trobem a la plaça per fer la pedalada el Kiko, Sergio, Jero, Alex, Gabriel, Jaume Xaus i el Artur per donar ànims, cosa que cal agrair-li. Comentem el circuit i el Kiko alerta de la part final del Puig Aguilera que caldrà regular i tombà que gira.

Fem la sortida junts però d’entrada el Kiko i el Alex posen la directa i els perdem de vista mentre el Sergio i jo mirem d’anar a bon ritme ja que era quasi tot pista.  El fort ritme i la calor fa que les meves sensacions no siguin gaire bones. Arribats al primer avituallament el Sergio surt abans que jo, que rellisco a la baixada i em dono un fort cop al turmell amb la mateixa bici,això fa que el perdi de vista i ja no ens trobem mes, al fer ell la volta curta.  En arribar al trencall dels dos circuits estic temptat de fer el curt però resisteixo la temptació i giro cap el corriol de pujada direcció Maians. Aquest tram fins Maians es molt trenca cames, m’acaba l’aigua i em fa desitjar arribar a l’avituallament com si fos un oasis al mig del desert. Ja una mica recuperat passat l’avituallament queda el Puig Aguilera primer de baixada i després a pujar per la banda de Castellolí, novament les passo fotudes i en arribar al mirador d’Òdena em trec tot pes de sobre i penso fins i tot en trucar a la Merkel per que en vingui a rescatar del dèficit de hidratació que tinc. Però 5 minuts estirat a la ombra em normalitza una mica i total ja no queda molt, estic d’alt el Puig Aguilera i  veig Òdena a sota. Així que em mentalitzo i tiro amunt, però als 200m m’adono que m’he deixat el mòbil al mirador i reculo a buscar-ho fent 400m de propina. Baixant la trialera de la punta torno a relliscar picant amb el genoll a terra, però ja estic determinat a aguantar el que faci falta i faig l’ultima pujada fins passar la zeta més a peu que a sobre la bici per ja enfilar la baixada al Raval d’Aguilera i finalment arribar mig desmaiat per la calor a la plaça. En veurem arribar el Kiko s’acosta i m’ajuda amb la bici mentre jo només penso en veurem la Cola cola i en una dutxa freda. Puc assegurar que es la pedalada que se m’ha fet més dura no tant pel recorregut si no pel cop de calor, però al final el que compte es superar les dificultats i arribar al final.

Al final dels 36 Km de molta pols, pedra i calor el Kiko ha estat 29, excel·lent resultat, el Alex no ho se però algun lloc darrera el Kiko, jo el 75 i el Sergio el 4º de la curta i molt bé també.