dimecres, 14 d’abril del 2010

XALLENGE PENEDÈS: ST. JOAN MEDIONA

7:15h de matí, hem quedat al Canaletas en Jose Mallen, Marc Solsona i Jo mateix. Avui tocava disputa cursa prop de casa, concretament la Xallenger del Penedès de Sant Joan de Mediona.
Una vegada allà comencem a trobar alguns més de l'equip, l'Oriol Duran, David i Penèlope Verdaguer (avui fa d'animadora i fotògrafa) i l'Enric Vidal que com sempre arriba una mica tard al punt de trobada.
M'estic preparant, quina és la meva sorpresa quant he vist als dos del Pocara, Roger Argelaguer i Guillem Muñoz. Però que feu aquí?!! es que no hi havien curses de carretera avui?!!
No serà tant fàcil ficar-me gaire endavant si aquests dos, junt amb el Guerra i el Llibert posant un bon ritme de sortida, bé faré el que pugui.
9:00h del matí, 1 minut de silenci pels 3 ciclistes morts aquesta setmana a la N-340 a l'alçada de Mont-roig del Camp, a Tarragona, quant una furgoneta va atropellar a un grup d'una seixantena de ciclistes (Des de aquesta crònica i aprofitant el nostre blog, en nom meu i del club, donar el condol a les famílies i amics de les víctimes).
Passat el minut de silenci, es dona la sortida a més de 220 participants, per davant 29 km amb 900m de desnivell en un circuit super trenca cames i a la vegada molt divertit.
En els primers quilometres ja estic amb els 15 primers, haig de buscar una bona roda que hem porti amb un bon ritme. Miro, veig al meu gran rival de la temporada, Lluís Navarro, crec que aquesta serà una bona opció, intento agafar-lo, però una vegada hem arribat al pla, el tio ha marxat amb facilitat, merda!! de cop passa pel meu costat el Jordi Ruiz i el Carles Valls, aquests dos no s'escapen. Deixo que vagin tirant, tinc un mal de cames increïble, però no puc deixar que hem marxin, ja que per darrera be l'Ivan Navarro i el Xavi Benito amb el ganivet a la mà. Entrem al primer corriol ràpid de la cursa, hi anem un grup de 4 amb una bona velocitat, de cop, una branca amagada fa que el Carles Valls surti disparat, per sort no s'ha fet res. El passo i agafo la roda del Jordi Ruiz, el ritme és molt bo, si puc aguantar entraré en una bona posició. Van passant el quilometres i jo continuo a roda, el Carles ens a tornat a atrapar i tornem a ser 4, enganxem a un del l'equip 8% que sembla que no va gaire fi, hem fa una mica de tap i perdo contacte amb els altres 3. Ara la feina serà atrapar-los, no hem queda més remei que apretar el cul, desprès d'uns metres els torno a veure, no aconsegueix-ho agafar roda, però els tinc a la vista.
Segon corriol-trialera, aquest és super lent, m'empano una mica i torno a perdre'ls de vista, de cop un maleït esbarzer s'enganxa al meu cullote i m'estripa la part de la cama, ara si que estic rallat!! Durant uns minuts no tinc el cap posat a la cursa, hem preocupa més el cullote trencat que no pas la posició. Reacciono, torno a concentrar-me en la cursa, potser és massa tard per intentar atrapar als 3 que porto davant, però no serà per no intentar-lo. Començo a apretar i posar un bon ritme, almenys que no m'atrapin per darrera, últims 5 quilometres sento la veu de la Penèlope animant i una altra veu que m'informa que tinc a 2 a 20 segons, de cop els veig, només queda una pujada que va picant, trialera xunguilla i plat fins a la meta, o ara o mai. Forço la màquina intentant pillar-los, però tots 2 van a relleus i baixen millor que jo, a la trialera última hem trauran distància. Els meus pronòstics no fallen, desprès de la trialera ja no els veig, almenys per darrera no ve ningú, entro a meta a 10 segons de diferència dels 2 perseguits, no esta malament, 20 metres més de pujada i els atrapo!!
Al final el 12è de la general i una altra medalla de xocolata dintre de la categoria elit, la tercera d'aquest any.

Classificacions:
1è Francesc Guerra Carretero (8%) 1h22m20s
2on Guillem Muñoz Cubelles (Pocara) 1h24m18s
3è Llibert Mill Garcia (Cicles Catalunya) 1h24m37s
12è Raúl Rubio Garcia (Pinturex-Òdena) 1h29m48s
45è Oriol Duran Duran (Pinturex-Òdena) 1h38m35s
54è David Verdaguer Cachot (Pinturex-Òdena) 1h39m41s
64è Jose Antonio Mallen Romero (Pinturex-Òdena) 1h41m01s
124è Enric Vidal Llorach (Pinturex-Òdena) es va perdre 1h54m38s quant anava amb els 60 primers

3 comentaris:

Marta ha dit...

Vidalet!!! Si es que anant a dormir a les 4 no es pot estar a tope!!! Mira que el Kenneth et va acabar guanyant eh!! Ja aneu 1-1!

Enric ha dit...

Molt guapa la crònica! I molt millorada la mentalitat de cursa! Felicitats!

Anònim ha dit...

Merci Enric, espero que tot comenci anar millor i que la meva mentalitat de cursa es vagi reforçant a mida que vagin passant curses.

Raul