dimarts, 9 de juliol del 2013

DISSABTE 29 JUNY: ST CARLES RAPITA - MONTCARO (CARRETERA)

Continuant amb la preparació de cara a la setmana dels Alps  aquesta vegada teníem un repte que ens serviria una mica de test de cara als Alps. El Mont Caro un dels ports mes durs i impressionants de Catalunya i el pic mes alt de la província de Tarragona amb 1.447 m de alçada.

Per tal de combinar la sortida amb una mica de turisme aquesta vegada excepcionalment vàrem llogar un apartament pel cap de setmana a Alcanar però tocant a Sant Carles de la Ràpita per 70€ el cap de setmana, amb pàrquing per les bicicletes i piscina per relaxar-nos després del esforç.

Vam arribar al apartament el Divendres per la tarda, sopar pizza artesanal molt bona al restaurant Piccolo, unes cervesetes i a dormir fins las 7 del matí per esmorzar una mica i a les 8:15 sortíem direcció Amposta i Tortosa, tram bastant planer però amb cert vent fluix en contra. Arribant a Tortosa ens desviem cap el Raval de Cristo i afores de Roquetes on realment comença l’ascensió al Mont Caro. Els primers 6 km son de lleugera pujada i l’asfalt esta nou però a partir d’aquest punt comencen els primer revolts, les primeres rampes i un sol vertical implacable, no hi ha ni una ombra, fa molta calor i la roda sembla adherir-se al terra com si fos pegament. Tanta calor fa que dic de parar un moment per buscar uns minuts a l’ombra d’uns pins i baixar temperatura corporal. I seguim. Fem uns kilòmetres mes i arribem a la font, meitat de la ascensió, on omplim els bidons ja vuits i enfilem el tram de les corbes de ferradura encadenades (pas del cargol), que porten al port de la Portella  on hi ha un canvi de rasant i un petit descans. A partir d’aquí ja comença la part mes dura, un tram d’asfalt rugós i foradat amb fort desnivell de uns 5 km que ens ha de portar al cim, però un altre vegada haig de parar a meitat del tram per buscar l’ombra i refredar el cap per evitar una insolació quasi segura. En uns minuts recupero la normalitat i ja encarem la part final amb moltes ganes de coronar però  a falta d’un kilòmetre unes doloroses fiblades als quàdriceps em fan parar de pedalejar, però jo ja no paro, faig uns 100m caminant per relaxar les cames i torno a muntar a la bici ja per no parar fins arribar al cim del Mont Caro. Al mirador les vistes son fantàstiques i compartim l’única barreta que ens queda per recuperar forces mentre gaudim del paisatge.

Ara ens queda tot el descens molt dur per que has d’anar fent molta força amb la frenada i vigilar els revolts molt picats, tornem a parar a la font per omplir aigua i ja fem tot d’una tirada fins Roquetes. Ens queda tornar a Sant Carles i se’ns fa molt llarg i dur pel cansament acumulat, pel sol omnipresent i sobretot per un fort vent de cara que no ens deixa fins de bufar fins arribar als carrers de Sant Carles de la Ràpita.
Al final uns 112 km i quasi 2.220 m de desnivell acumulat concentrats pràcticament en els 23 km del Mont Caro.