dimecres, 29 de gener del 2014

DISSABTE 18 GENER 2014: LA SIKARRA

La Sikarra es una sortida BTT organitzada per la mancomunitat BTT de l’Anoia que busca combinar esport i cultura.

Sortim d’Igualada ja plovent en cotxe fins els Prats de Rei on deixem els cotxes i ens trobem amb la resta de participants, uns 33 en total.

Aquí la organització ens te preparada un taula amb Coca i moscatell per entrar en calor i el dissenyador de la sortida el Toni ens fa una explicació històrica – cultural de la sortida.

Iniciem camí direcció Sant Martí de Sesgueioles,després de fer uns KM de pista i senders arribem a la zona d’esmorzar sempre sota la pluja i rodant sobre fang. La Nuria, parella del Toni, ens havia preparat cigrons amb cansalada, vins, coca, cafès i espirituosos. Tot un detall i encert ja que ens reconforta i dona l’energia per continuar davant del fred i la pluja constants.

Seguim camí de Mirambell on agafem un llarguíssim corriol ple de baixades i pujades, túnel per sota l’eix, trialeres i dificultats múltiples per la pluja insistent, tolls d’aigua i fang. A partir d’aquí tornem a agafar pista fins arribar a l’últim sender que ja ens baixa a Castellfollit delRuibregos. Gran dinar al restaurant Cal Pep, segona explicació històrica sobre la ruta i sortim, ja amb forta pluja, per carretera fins Enfesta on tornem a agafar pista direcció Calonge de Segarra,  Calaf i Prats de Rei.

En definitiva una ruta per fer millor en sec, amb molt sender, corriol i alguna trialera que ens ha portat a recorre les dues vessants on el 1711 hi va haver una gran batalla en la guerra de successió entre 20.000 Austriacistes i 35.000 borbònics.