dilluns, 2 d’abril del 2012

DIUMENGE 1 ABRIL: ELS BRUCS

Ens trobem a la plaça de l'església d'Òdena en Kiko, Ramon, Artur i Josep M. per iniciar una sortida fins al Bruc improvisant el camí en tot moment. Emprenem el recorregut en direcció a "Can Macià" fins a creuar la C-37 i, arribats en aquest punt, passem l'autovia A2 per sota on hi ha una font amb la foto de rigor. Continuem pujant fins a Castellolí vorejant la tanca del circuit fins al "Gos Blanc" per continuar pel camí de la "Font del Ferro". A mig camí ens trobem un control de la cursa dels "Malats de bici" que passava per aquest punt. En arribar a sobre el túnel del Bruc decidim baixar pel primer camí que trobem, amb uns corriols en mig del bosc que ens porta a un lloc molt maco, amb una vista espectacular, una vauma i una roca foradada amb un arbre al mig. Ens fem unes fotos a sobre de la roca, vigilant de no caure pel precipici però, quan estàvem fent l'última en Ramon fa un gest brusc amb la mà i li cauen les ulleres a baix. Baixem per recuperar-les i ens fem les fotos per la part de sota la roca. Continuem baixant pels corriols fins agafar la pista que ens porta fins a la benzinera del Bruc on ens aturem a esmorzar a l'exterior mirant "les vistes" que circulen per l'àrea de servei.

Un cop esmorzats creuem l'autovia de nou per sota un túnel que uneix els dos costats de la benzinera i pujar per l'altre costat en direcció a Montserrat Parc. Creuem la urbanització i agafem un camí que ens portarà de nou entre el "Gos Blanc" i Castellolí per l'altre costat de l'autovia. Aquesta part del descens, com que agafem una trialera de baixada, es complica en una petita part del recorregut que hem de fer a peu. La part "ciclable" és molt divertida, fins a tal punt que en Ramon fa una becaina en un rostoll. Tornem a creuar l'autovia per anar a la part alta de Castellolí i, en baixar pel carrer dels pins, en Kiko vol rebatejar-lo pel "carrer dels fanals" ja que s'estampa lleugerament contra un d'ells sense cap conseqüència. Ens trobem una canalla que baixa per un camí fins al rierol de Castellolí que seguim fins arribar al nucli del poble. Un cop l'Artur ha reomplert els bidons d'aigua a la font de l'església, decidim tornar a fer el camí en direcció contrària pel costat del circuit del "Parc Motor" i creuar per enèsima vegada l'autovia, aquesta vegada per sobre, al costat del restaurant, fins arribar de nou a la C-37. En aquest punt tenim dues alternatives: pujar el "Puig Aguilera" o bé creuar per sota la línia dels pals de telèfon del peu del mateix "Puig Aguilera" i anar a fer una cervesa a Òdena. Guanya per majoria la segona proposta i creuem pel peu del "Puig Aguilera", continuem per part del recorregut de l'Anbaso fins arribar a Òdena a les 13:30. Un dia esplèndid en el que fem uns 35km aproximadament i 750m de desnivell positiu acumulat.