dilluns, 18 de març del 2013

IGUALADA - TAMARITE DE LITERA

He tornat a fer la ruta de Tamarite de Litera a veure si podia millorar el temps i fer més km. que quan ho vaig fer fa 2 anys, al Dec 2011.
Igualada-Molí Blanc-La Sala-Clariana-Argençola-La Panadella-Pallerols- Sant Pere dels Arquells-Cervera-El Talladell-Tàrrega-Tornabous-La Fuliola-Boldú-Castell del Remei-Linyola-Balaguer-Castelló de Farfanya-Algerri-Alfarràs-Tamarite de Litera
Vaig sortir a les 5,30 h. del matí després de perdre 15 m. intentant arreglar el foco que porto al manillar, sense èxit. Així dons amb un petit frontat vaig anar pujant fins que cap a Argençola va despuntar el dia. Feia més fret del que m’esperava i els guants no m’escalfaven gaire bé (mínima de -4ªC a Clariana), però portava un bon ritme, sempre reservant forces doncs em quedava molt per recòrrer.
Estava bé de forces i tot anava força de cara, llevat de portar el plat gran una mica tort, que em va donar algun problema al canviar. Amb un parell de barretes, i la beguda isotònica amb hidrats, vaig arribar a Balaguer, parada ràpida, per menjar l’entrepà que portava i fer una café. Després amb noves forces començo un tram on torna a haver-hi pujades.
No miro els km. només el temps que faig i de moment es bò, van passant pobles i pobles i després del darrer esforç de pujada passat Alfarràs, finalment arrivo a Tamarite. Em plantejo seguir uns km. més però veient que son les 12,15 h. decideixo no seguir més i poguer tornar amb garanties.  Paro a dinar en plan ràpid, amb el pensament de que haig de desfer els 130 km. que he fet i si aguantaré o no. A les 13,00 h, despres de fer la foto, començo la tornada. Al principi vaig molt bé, doncs el cos ha agrait l’estona parat i desfaig km. a bona velocitat, però poc a poc el em vaig ressentit de les moltes hores dalt la bici.
Un dels punts més importants per poder aguantar es el menjar (el beure ja el dono per descomtat), sempre prenc barretes de més, i no sap com t’ho fas però te les acabes menjant totes, també les pastilles de glucosa i els gels.
A Castelló de Farfanya els núvols amenaçadors ja anuncien plujes, em resisteixo a pensar que em mullaré, doncs no ho havíen anunciat. Passat Balaguer ja tinc una pluja constant per sort no molt forta, em noto que vaig agafant fret, i haig d’anar controlant, faig molts km. per terreny plà i anyoro les pujades, doncs al menys s’escalfarien una mica. Arriba el punt on assentat comences a estar incòmode, i vaig combinant trams dret sobre la bici i assentat. Pràcticament la pluja m’acompanya fins més enllà de Cervera, i m’atormenta pensar que al arrivar a la Panadella hauré de trucar per que em vinguin a buscar, tal i com em va passar fa 2 anys.
Durant tot el trajecte de tornada he pensat que per millorar el repte tants sols tindria que fer en bici la tornada des de la Panadella (l’altre cop em van recollir en cotxe), això em permetiria fer uns km. més que l’altre cop. Em van ajudar les pujades després de Cervera i de Pallerols, vaig agafar un ritme bò i vaig arribar a la Panadella a les 19,00 h. El frontal de nou al cap, menjo la darrera barreta que em quedava i 18 km. de baixada (que també es van fer molt llargs) pel carril bici fins a Jorba i finalment Igualada a les 20,00 h.
257 km. per pistes i senders amb 2.700 m. de desnivell positiu acumulat, 12 h. 50 m. sobre la bici, 5.060 calories gastades, 3 kg. menys de pes, temperatura mitjana 7ºC, mínima -4ºC., promig de 21 km/h. El càlcul em dona que vaig fer 18 km. més que l’altre cop en 1 h. i 15 m. menys de temps
Una altre per explicar, i sobretot un bon entrenament per la Titan Desert.
Fins aviat,